Narcolepsie n.a.v. 'Pandemrix' vaccinatie

Sinds 2010 is narcolepsie herhaaldelijk in het nieuws. Het ontstaan van narcolepsie wordt in verband gebracht met de Mexicaanse griepvaccinatie (Pandemrix van Glaxo Smith Kline).

In Finland is dit verband aangetoond. Patiënten worden vanuit de Finse overheid gecompenseerd. In Nederland is dit verband echt nog niet aangetoond. Wanneer dit verband er wel mocht zijn is het van belang om dit te signaleren.

Als Narcolepsie Stichting houden wij een onafhankelijke enquête onder nieuwe narcolepsie patiënten (vanaf begin 2010), waarbij het ontstaan van de narcolepsie in relatie zou kunnen staan met de Mexicaanse griepvaccinatie (Pandemrix). Daarnaast is er de ruimte om ook eventuele andere oorzaken als opmerking aan te dragen.

De Narcolepsie Stichting gaat vertrouwelijk om met de verkregen informatie. Wanneer uit deze verzameling blijkt dat verdere actie wenselijk is, dan zal de stichting iedereen individueel benaderen. Hiervoor vragen wij wel een geldig email adres achter te laten aan het eind van de enquête.

Er zijn 19 vragen in deze enquête.